http://www.rockonnet.com/2013/10/euroblast-%E2%80%93-they-did-it-again/
Nemčija / Köln
11. – 13. 10. 2013
Za nami je deveta edicija festivala Euroblast,
ki s svojo specifično vizijo stremi k zvoku in glasbi prihodnosti, ki
publiki z izbranim glasbenim okusom ponuja moderni in progresivni
rock/metal s priokusom djenta.
Letošnji Euroblast festival se je ponovno prestavil na novo lokacijo,
in sicer v Essigfabrik, ki od zunaj bolj spominja na kakšno zapuščeno
tovarno, a je prostor očitno že dokaj uveljavljen za prirejanje srednje
velikih glasbenih dogodkov. K ideji o ponovni spremembi lokacije sem
sprva sicer pristopil z dvomom, saj sem komaj lani toplo sprejel
prijetni lokaciji Underground in Live music hall. Sploh slednja se je
izkazala za idealno kombinacijo prostora in vzdušja za tovrsten
festival. Sicer morda nekoliko manjši Essigfabrik se je po prvem ogledu
izkazal za zelo slično različico lanskoletnega prizorišča. Zaradi sicer
nekoliko zamude letalskega poleta smo prišli nekoliko pozneje, ko je že
odigralo par nastopajočih bendov, a na srečo v tem primeru so tudi
nekoliko zamujali s programom nastopajočih, tako da smo prišli na
prizorišče ravno ob zadnjem soundchecku skupine Skyharbor.
Po lanskoletnem vrhunskem nastopu sem imel dokaj velika pričakovanja, a
sem tokrat morda nekoliko bolj racionalno pristopil k poslušanju, morda
tudi za to, ker sem se komaj začel akomodirati in počasi sproščati po
celodnevnem potovanju, čakanju, potovanju in spet čakanju. To ni to, sem sprva pomislil. Zvok z odra je nerazločno donel in bolj spominjal na tisti zvočni efekt arena ali pa concert hall,
ki si ga lahko nastaviš na svojem računalniku pod nastavitvami zvoka.
Sicer po solidnem, a dokaj neizživetem nastopu zasedbe sem izvedel od
samega kitarista skupine, Devesha, da niso imeli svojega tonskega
tehnika in so zvočno vajo naredili bolj na pamet, pa da tudi skupnih vaj
praktično niso imeli. Kar je sicer razumljivo, saj razen pevca Daniela
vsi prihajajo iz daljne Indije in je samo potovanje v Evropo velik
logističen zalogaj. Po prvem vtisu zvok ni bil ravno na pričakovanem
nivoju, kar je bilo rahlo zaskrbljujoče. Ta misel se ni kaj veliko
spremenila tudi pri mnogo opevani skupini The Agonist,
ki s svojo žensko vokalistko nekoliko izstopa iz povprečne zasedbe
tovrstnih skupin, a vse kar sem zmogel ob poslušanju in ogledu skupine,
je bilo zaporedje zehljajev in nadaljna skrb za zvok, saj je vse skupaj
še vedno zvenelo, kot nekaj, kar slišiš, če pomoliš glavo pod vodo. Vmes
smo prvič šli preverit drugi oder, ki se je prvič v zgodovini
Euroblasta odvijal istočasno kot nastopi na glavnem odru. Torej si prvič
stopil v dilemo izbora skupin, a vendar, ker je bil glavni oder
namenjen res odličnim in že nekoliko prepoznavnim bendom, je drugi oder
služil bolj kot chillout cona. Ali pa smo tako le mislili, ker se je
ponovno izkazalo, da dotična klet ne bo ponudila ravno orgazmičnih
zvočnih užitkov. Xerath, ki na plati zvenijo mogočno
kot le kaj, so v tisti škatlici imenovani oder izgledali bolj kot
miniature samih sebe. Pa ne da bi bili tehnično sami krivi, a vendar jim
prostor in zvočna kulisa nista nudile nekih bistvenih užitkov, kar smo
čutili tudi mi, poslušalci. Bil sem že resnično zaskrbljen, ko smo šli
nazaj na glavni oder pričakat glavnega nosilca petkovega večera, in
sicer nizozemske veterane Euroblasta Textures. And it was good!
Zdaj je vseskupaj izgledalo že veliko drugače; profesionalno, tehnično
in zvočno optimalno. Hala se je praktično napolnila po vseh kotih, ko so
izredno tehnično dovršeni Textures zaigrali enega izmed vrhuncev
letošnjega Euroblasta. Pikolovska ritmična natančnost in vrhunski vokal
pevca Daniela sta končno obrnila potek festivala na optimistično pot.
Ker pa to še ni bilo vse za ta večer, smo nestrpno pričakali
otvoritveni afterparty akt, ki se je zaradi birokratskih težav zataknil
in obstal v Nemčiji, čeprav bi še na isti dan moral nastopati v Ameriki,
a je le par dni pred festivalom potrdil nastop in skoraj spontano
presenetil vse ljubitelje alternativnega aussy rocka. Avstralski Dead Letter Circus,
za katere sem sicer mislil, da jih zaradi samozadostne Avstralije
nikoli ne bom videl v živo, razen če odletim tja, so tako izvedli še en
vrhunski nastop. Sicer vsi tisti glamerji in old school metalci, ki so
prišli na Partymonium party, niso bili povsem zadovoljni z enourno
zamudo in še dodatnim nastopom, ki sicer ni bil v kontekstu samega
afterpartya. Mnogi se seveda nismo pritoževali – razen nekega dobro
rejenega možakarja v jeans jakni polni našitkov, ki se z nastopom DLC ni
najbolj strinjal, kar je gestikulirano pokazal tudi z dvignjenimi
sredinci v zrak.
Naslednji dan bi morali zgodaj popoldan nastopiti nemški mnogo
obetajoči alternativci Syqem, ampak so očitno tik pred zdajci iz
neznanega razloga odpovedali nastop, torej še eno manjšo razočaranje.
Ampak nič ne dé, vedel sem, da bo pozitivnih presenečenj še veliko.
Syqem je zamenjal The Ulex oz. Uri Dijk, klaviaturist, ki igra tudi pri zasedbi Textures. Sobotni večer je tako na glavnem odru ponudil poljske DispersE,
ki se še nekoliko iščejo na tako velikih odrih in potrebujejo nekoliko
kilometrine, a potencial je vsekakor izreden, sploh z genialnim mladim
kitaristom Jakubom. Sledili so avstralski melodični djent metalci Circles in ameriški tehnični djentovci Ever Forthright.
Očitno so tudi naredili zvočno generalko in popravili celostno
akustiko, ker je vse skupaj zvenelo že veliko bolje kot prvi dan ob
istem času. Nato je na oder prišel na videz sramežljiv francoski
gospodič z imenom The Algorithm, ki je svojo odrsko
nedolžnost izgubil tri leta nazaj ravno na tem festivalu. Z že veliko
večjo samozavestjo in odrsko prezenco, ki je na čase skupaj z njegovimi
rekviziti izpadla že malodane piflarska in vse skupaj izgledalo že
malenkost nerodno. Ampak mu ni kaj zameriti, fant uživa v najlepših
trenutkih svojega življenja in si je tako s svojo bistroumno kombinacijo
elektronike in djent metala ustvaril lepo ime in pozicijo tako v svetu
modernega metala kot same elektronike in DJ-evstva. Kaj reči za
naslednji bend, zopet iz Avstralije, ki s svojo že skoraj shizofreno
ustvarljalnostjo brez okvirjev ustvarja zvok, ki bi nastal, če bi zmešal
esenco bendov Meshuggah, Faith No More, Mr. Bungle in naših
reaggae-alnih (vstavi sposobnost sarkastičnega doumevanja, a le za
boljšo predstavo o kakšni kombinaciji govorim) Kingstonov. Twelve Foot Ninja
so na Euroblastu zaigrali svoj prvi koncert izven Avstralije in nam
pokazali, kako se zadevi streže. Energičen, duhovit in ninjavsko obarvan
nastop je bil še eden izmed vrhuncev in presenečenj festivala. TFN
izstopajo tako stilsko kot karakterno, kombinirajo elemente metala,
rocka, reagge-ja, funka in dub-stepa ter vse skupaj zavijejo v skoraj
nemogočo, a izredno koherentno glasbeno zasnovo.
Zaključek večera je pripadal nemškim progresivnim mogotcem The Ocean,
ki smo jih videli enkrat že letos v Chanel Zero, in jih bomo lahko še
enkrat doživeli v Gala Hali novembra na njihovi Pelagial svetovni
turneji. The Ocean so s svojo masivno zvočno kuliso in že skoraj
transcendentalnim nastopom, ki človeka popelje v stanje transa,
ustvarili popolni zaključek drugega dne. Če se želite prepričati,
pridite novembra v Gala Halo. Tretji in s tem zadnji dan festivala je
bil izredno čustven. Čustven v smislu kot ga nisi vajen na festivalih.
Ampak o tem nekoliko kasneje.
Nedelja je postregla z barvito kolekcijo skupin, začenši s Slovencem že znani post hardcorovci Heights, Devin Townsend podobno zvenečimi The Omega Experiment,
ki pa še očitno prav tako potrebujejo nekaj izkušenj, ker se sama
izvedba v živo nikakor ne more primerjati s sicer izrednimi studijskimi
sposobnostmi na njihovem prvencu. Morda eno, če že ne največje
presenečenj v živo, so bili francoski avantgardovci Hypno5e,
ki te popeljejo na tobogansko doživetje, kjer se prepletajo agresivno
shizofreni elementi s tenkočutnimi akustičnimi in melodičnimi deli –
nikakor ne moreš ostati zdolgočasen. Tudi sama izvedba vključno z
odličnim vokalom sta bila ena izmed vrhuncev festivala. Vsekakor so
Hypno5e skupina, ki jo močno priporočam vsakomur, ki si upa vstopiti
globlje v glasbene prostranosti ustvarjanja. Nekoliko za tem so se
zvrstili še eni Francozi, ki jih boste prav tako skupaj z The Ocean
lahko videli novembra v Gala Hali. Hacride so še eden
izmed premalo ovekovečenih bendov, saj s svojim sicer na videz
preprostim modernim metalskim ustvarjalnim pristopom zadenejo
metafizično bistvo svojega poslanstva. Bend, ki jih moraš doživeti v
živo. Po nastopu Hacride je bil čas za skupino presenečenja, o katerem
se je veliko govorilo in špekuliralo, o kom se pravzaprav gre. Že na
tonsko vajo so prišli zamaskirani pod črno tančico, ki je spominjala na
žalujočo vdovo med pogrebom. Tudi sam nastop so začeli zamaskirani, a se
je kaj hitro ugotovilo, za kateri bend gre, izdalo jih je tudi število
kitaristov (kar trije) in telesne konstitucije posameznih glasbenikov,
če jih le nekoliko poznaš že od poprej. Tako so pričeli izredni slikarji
kolažev zvoka; Uneven Structure, ki s svojim
atmosferičnim in melodičnim djentom prav gotovo sodijo med najboljše
skupine modernega metala. Tudi oni so svojo nedolžnost izgubili pred
tremi leti na taistem festivalu in so že stari znanci obiskovalcev
Euroblasta. Zakaj ravno oni kot skriti akt, ne bi točno vedel. Morda
zato, ker so lansko leto nastopili na prvem warm up dnevu Euroblasta in
to na manjšem odru, kjer glede na svoje izredne sposobnosti morda niso
mogli pokazati vsega in vsem kar znajo, so se organizatorji morda želeli
na ta način odkupiti bendu, ki je vse do letos nekako bil v senci
večjih aktov festivala. Pa ne zaradi njih samih, ampak zato, ker niso
imeli priložnosti za dokazovanje.
Sledili so eni izmed najbolj popularnih djent metalcev – Monuments,
sedaj tudi z novim pevcem. Naredili so šov, kot se za tovrstni bend
spodobi, ampak še vedno vse skupaj pade v generičnost z vidika glasbene
ustvarjalnosti. Ker pa seveda nismo pozabili na drugi oder, smo za konec
šli preverit japonske tehnične metalce Cyclamen, ki pa
žal, kot že omenjeno, zaradi slabe zvočne akustike in nerodnega odra
ter prostora samega niso mogli ravno pokazati tistega, kar so sodeč po
studijskih posnetkih zmožni. Poslušajte novi album Ashura in takoj vam
bo jasno, da tudi Japonci zelo dobro vedo, kako se streže glasbi.
Iskreno rečeno, drugi oder je bil raje za pozabiti, ker je definitivno
padel pod zelo temno senco velikega odra, še bolje rečeno, popolnoma se
je izgubil v njej. Namesto njega bi raje pripravili nekakšen chill-out zone, kjer bi poskrbeli, da si lahko nekoliko opomoreš.
Ampak pustimo zdaj to, kot vrhunec in zaključek festivala smo
pričakali dedka; papa štrumfa djenta. Skupina, ki je nekako posledično
kriva za takšen festival in za marsikatero skotitev tovrstnih bendov. Na
oder je, po sicer dolgih tonskih pripravah in čakanju, ob upočasnjenem
predvajanju posnetka s koncerta skupine Kiss, kjer frontman nagovarja
publiko o trivialnih stvareh, kot je, katero ameriško mesto je najboljše
in o ženskah nasploh, kar je izpadlo celo nekoliko grozljivo in
srhljivo, le pričakali skupino vseh skupin na festivalu – Meshuggah.
Meshuggah so droga, ki vsaj pri meni doma nikakor ne prime, v živo, od
blizu, ob masivnem zvočnem blastu, ki preplavi vso telo, pa je
doživetje, ki ga le malo bendov zmore ponuditi v živo. S svojo tehnično
kompleksnostjo je sicer težko ujeti ritem, ampak po parih taktih nekako
zgubiš to okorno držo. Tudi morebitno tuhtanje, kako te v tej vlogi
miganja/nemiganja vidijo drugi, gre hitro mimo, kajti vsak posameznik je
globoko v svojem zamaknjenem stanju in prav vsak premika svoje okončine
v lastnem sekvenčnem ritmičnem zaporedju in lahko si samo še rečeš it’s all good.
S tem se je zaključil glasbeni del Euroblasta. Vmes bi še samo omenil
gastronomsko ponudbo hrane in pijače na festivalu oziroma primankljaj
le-te. Glede na to, da so nudili zgolj majhna piva po ceni treh eurov,
ni razveselilo veliko ljudi, predvsem nas, ki smo iz nekoliko
gospodarsko skromnejših držav, prav tako skromna ponudba hrane, kjer te
je en manjši hamburger stal 5,5 eura. Tukaj bi se še dalo postoriti
mnogo, ampak kot rečeno, so to postranske stvari, o katerih ne želim
izgubljati preveč besed. Euroblast je ponudil ogromno, skoraj preveč
glede na to, kar bi bil finančno sposoben ponuditi. Tako bi nadaljeval o
čustvenem delu, katerega sem nekoliko prej začel. John, glavni
organizator, posebna pojava kot je, je ob vsakem začetku nastopa skupine
že tradicionalno pristopil na sredino odra, povedal kakšno navihano
domislico in predstavil s svojim vpogledom bend, ki je sledil. A vmes je
enkrat govoril o ničemer drugem. Odkrito je povedal, da Euroblasta
naslednje leto najbrž (mogoče) ne bo, saj so z letošnjim festivalom
globoko v minusu. Da ves kolektiv Euroblasta, ki šteje okoli 40 ljudi,
dela popolnoma brezplačno, zgolj ljubiteljsko, iz srca in ljubezni do
glasbe. O vsem tem je John govoril s sredine odra, vsem nam, odkrito in
čustveno: “Vsi tukaj prisotni ste del Euroblast kolektiva in del
moje/naše družine. Vi ste moja družina, ni mi vseeno za prav nobenega
izmed vas, ker ste in smo tukaj z istim namenom. Da predstavimo malo
drugačen festival in da povežemo istomisleče ljudi, ki jim ni vseeno, če
gre takšen festival v pozabo”.
Tako je glavni organizator John na odru nagovarjal množico ljudi in
jim predstavljal svojo vizijo pristopa k festivalu in festivala samega. S
solznimi očmi je naprošal vse finančno sposobne, da lahko donirajo,
kakor le zmorejo, od nakupa Euroblast majice pa do neposrednih denarnih
donacij ter istočasno nagovarjal množico za morebitne ideje, kako
ohraniti festival pri življenju. Prihodnost Euroblasta ni točno
določena, vsekakor pa bomo vsi ljubitelji tovrstne glasbe ob velikem
deficitu, če ga izgubimo.
Tudi meni ni vseeno in upam da tudi vam ni.
Po tem, ko je bila tale reportaža spisana, so na Facebook strani zapisali: “WE
ARE NOW! And we already work hard on Euroblast Festival Vol.10. We
thought you might wanna know …Will you be Ready??? Also we will give YOU
the chance to participate even further by launching a marvelous
crowdfunding campaing soon”. John
Torej vendarle vsega še ni konec. Prihaja deseta edicija, ki bo glede
na vsakoletno nadgradnjo festivala še večja in še močnejša.
The Ulex
Skyharbor
DispersE
Monuments
Cyclamen
The Omega Experiment
The Ocean
Xerath
Circles
Hypno5e
Meshuggah
The Algorithm
Hacride
Textures
Dead Letter Circus
Twelve Foot Ninja
Uneven Structure
16. okt. 2013
Naročite se na:
Objavi komentarje (Atom)
Ni komentarjev:
Objavite komentar