http://www.rockonnet.com/2013/02/the-pineapple-thief-to-je-prekletstvo-a-tudi-blagoslov/
The Pineapple Thief, angleški progresivni rockerji se bodo marca končno ustavili tudi pri nas. Tako smo v pripravi na koncert izmenjali nekaj besed z gonilno silo benda Bruceom Soordom.
Vašo glasbo težko popredalčkamo. A The Pineapple Thief lahko
vseeno damo v skupen predal moderne progresive skupaj z zasedbami, kot
so Porcupine Tree, Steven Wilson, Anathema ter celo Marillion in
Radiohead. Vam te primerjave delajo pravico, ter če so mogoče celo
vplivali na vas v kakršni koli obliki?
Mislim, da če delaš glasbo, kot je The Pineapple Thief, ter če si pri
založbi, kot je Kscope, se primerjave z ostalimi akterji morajo
zgoditi. Moram priznati, da te skupine na začetku name niso vplivale,
šele ko so se v recenzijah začele te primerjave, sem jih preveril.
Sprašujem se, od kje prihajajo vplivi, ker sem poslušal toliko različnih
stilov, od tradicionalnega proga iz sedemdesetih pa vse do zvrsti, kot
so metal, pop, rock, avantgarda in moderno progresivo. Lahko rečem, da
je bil Steven Wilson zelo velik vpliv na osebni ravni. Ponudil mi je
veliko dobrih nasvetov ter bil odgovoren za to, da sem prišel k Kscope
založbi leta 2006. Človeka res ne smem kriviti za to.
Če izhajam iz prvega vprašanja, kaj meniš o tem, da se glasbo kategorizira?
To je nujno zlo! Čisto sočustvujem s tabo – kako za vraga boš
razložila bralcu, ne da bi primerjala? Vsak pade v kakšno kategorijo,
vendar upam, da ko ljudje odkrijejo dotično glasbo, kategorizacija
postane nepomembna.
Ko si začel s The Pineapple Thief kot solo projektom, je bil
okoli tebe kakšen dvom, npr. založbe …? Če je odgovor da, kakšen je bil
tvoj odgovor na to?
Moram reči, da sem imel že v začetku srečo, ker sem bil pri zelo
majhni založbi. Torej ni bilo nobenih pričakovanj in posledično zelo
malo pritiska. Seveda velike založbe niso bile zainteresirane, vendar mi
ni bilo mar. Pomembna je bila le glasba. Nisem si mislil, da bom še
vedno po 13 letih tu in govoril s tabo. Mislim, da je ključ do
mojega/našega uspeha – tudi še zdaj, da ne čutim nekega velikega
pritiska. Imam srečo, da je skupina v rasti in da nas vedno več ljudi
odkriva. Četudi delam to že dolgo, je motiv še vedno zgolj glasba. Ne
razumi me narobe, seveda bi rad prodal milijon izvodov albuma, toda
pisanje pesmi – to je pravi motiv.
Vem, da je verjetno to zelo pogosto vprašanje, a vseeno. The
Pineapple Thief je dovolj čuden naziv za vas, da se ne bi spraševali o
njegovem izvoru?
To je dobro vprašanje – ampak mislim, da je ime toliko čudno, da mi
pravzaprav preprečuje, da bi se spraševal o njegovem izvoru. Če je to
tisto, kar misliš.
Vaša zadnja kreacija ‘All the Wars’ je nekako odmik od bolj
progresivno orientiranih predhodnikov k mogoče bolj mainstream
usmerjenemu načinu pisanja pesmi. Kar je bila tudi ena izmed večjih
opazk tako kritikov kot ljubiteljev vaše glasbe. Ali to pomeni, da
želite namerno prodreti v bolj popularne vode oziroma ali je to pristen
proces, v katerem se je TPT kreativno znašel?
Da, sem slišal o tem, ampak tako bom rekel – All the Wars plošča je
bolj progresivna in globlja kot predhodnica (Someone Here is Missing).
Ljubim progresivno glasbo in slišim toliko progresivnih vplivov v njej,
predvsem v pesmih kot so Give it Back in Reaching Out. Ampak, če lahko
ustvariš pesem z enostavno strukturo, kot je Build a World, je to prav
tako pomembno. Odkrito lahko rečem, ne poskušam namerno priti do širše
množice. Če bi bil tako preračunljiv, potem bi bile moje pesmi res
sranje! Mislim, da bodo ljudje pač morali verjeti v mojo iskrenost, ko
rečem, da pišem, kar hočem pisati.
Godalna sekcija na albumu – še večje premikanje mej?
Prav gotovo je to odprlo veliko drugih možnosti. Organska moč
orkestra je neverjetna. Počutim se zelo privilegirano, da sem lahko to
uporabil na All the Wars. To je zagotovo spremenilo način, kako pišem v
tem trenutku. Ne pravim, da bo novi album poln godal, a imam boljšo
predstavo o tem, kaj še lahko naredim.
Zelo očitno je šlo veliko časa in truda v kompozicijo in produkcijo, si perfekcionist?
Ha, ja! Mene in ostale okoli mene to včasih zelo jezi. Moja žena
sovraži, ko pišem in snemam albume, ker postanem obseden. To je vse, na
kar mislim. Ko je vse končano in spolirano, pa ponavadi spijem nekaj piv
v znak praznovanja. Ampak mislim, da je večina ljudi v mojem položaju
perfekcionistov. To je prekletstvo, a tudi blagoslov.
Kaj je bil navdih pri izdaji CDja akustičnih verzij pesmi All the Wars?
Vse pesmi sem najprej napisal na akustični kitari. Ker imam doma
dober studio, je bilo zelo enostavno posneti nove različice pesmi. Poleg
tega so lahko prelepe godalne sekcije zadihale.
Ali lahko pojasniš pomen naslovnice All the Wars? Včasih se zdi, da je vizualni vidik skoraj izumrla umetnost.
Artwork vedno pride na vrsto, ko je pisanje komadov končano. Vedel
sem, da hočem nekaj precej abstraktnega, ampak še vedno pomembnega. Ko
sem videl fotografije Marka Mawsona, sem vedel, da je to to. Možgani
začnejo delati – kaj pomeni ta naslovnica? Barve, boj za prevlado.
Celota je eksplozija, meduza, ali samo naključna oblika? To je tisto,
karkoli želite, da je – kar je do neke mere to, kar so moje pesmi. In
lahko sem srečen, ker Kscope ponavadi dela vizualije tako posebne. Ki,
kakor si namignila, ohranja vizualni aspekt živ.
All the Wars video, čigava zgodba je?
Ideja ni moja. Namenoma sem pustil, da režiser naredi, kar hoče. To je
zelo žalostna in drugačna interpretacija pesmi, drugačna kakor ideja
pesmi. Ampak še vedno pomembna interpretacija pesmi!
Z vami (TPT) in oboževalci je veliko interakcije ( Instagram,
TPT podpora (army) …). Ali vas tudi oboževalci vodijo na kakršen koli
način, da ste to, kar ste, da ste boljši?
Oboževalci so zelo pomembni. Jaz preprosto ne bi bil tukaj, če ne bi
bilo njih. Ampak ne mislim, da me glasbeno vodijo, čeprav sem prepričan,
da subliminalno, ko veš, kaj občinstvu dogaja, hočeš to formulo znova
ponoviti. In to, da se oboževalci počutijo kot del benda, je tudi zelo
pomembno.
Kakšni obiskovalci pridejo na vaše nastope? Z lahkoto si
predstavljam klasične metalce zraven hipsterjev in ljudi, ki poslušajo
Stevena Wilsona?
Točno tako je. Lahko rečem, da na naše nastope prihajajo vse od 12
let starih otrok do 88 let starih ljudi in vse vmes! Všeč mi je dejstvo,
da smo všeč toliko različnim poslušalcem. Seveda se vedno najdejo
ljudje, ki nas ne razumejo, ampak to ni moj cilj. Veliko skupin se mi
zdi, da so obsedeni s privabljanjem mladega/novega občinstva. Res me ne
zanima, kdo je v množici, v kolikor so to človeška bitja.
Če povzameš vse – tvoje življenje z glasbo, z bendom v eni besedi. Katera beseda bi to bila? Zakaj?
Privilegiran! Da lahko pišem pesmi, da imam neverjetno skupino
prijateljev, s katero lahko ustvarjam, ter da imam čudovito podporo
ljudi, ki nas poslušajo.
22. feb. 2013
Naročite se na:
Objavi komentarje (Atom)
Ni komentarjev:
Objavite komentar